FreePrograms.me

Outsourcing IT – co je jeho podstatou?

 Typickými aplikačními scénáři pro outsourcing IT jsou například externí provoz datových center, outsourcing správy serverů, zajištění IT specialistů, využití externí IT hotline nebo dokonce kompletní outsourcing IT.



Kdy byste měli využít outsourcing IT?


Provoz IT a podpora aplikací se pro mnoho společností stávají stále složitějšími kvůli rostoucí složitosti a požadavkům na dodržování předpisů, škálovatelnost, dostupnost a zabezpečení. Je to proto, že IT architektury musí být neustále podporovány, monitorovány, udržovány a v případě potřeby vyvíjeny. S pomocí outsourcingu IT mají společnosti možnost přenést tyto úkoly na externí poskytovatele služeb a ušetřit tak úsilí a peníze na počítačový servis. To znamená, že outsourcing IT není v žádném případě relevantní pouze pro velké korporace, ale je atraktivní i pro malé a střední podniky. Pokud si například společnost nemůže dovolit udržovat velké interní IT oddělení, může být outsourcing IT nákladově efektivní alternativou. Zejména u technologií, které vyžadují speciální know-how, má IT outsourcing pro firmy smysl.

Jaké jsou výhody outsourcingu IT?


  • Úspora času (provoz, údržba a další rozvoj IT jsou outsourcovány)
  • Úspora nákladů (úspora personálu a IT zdrojů)
  • Speciální know-how od optimálně vyškolených IT odborníků
  • Soulad s regulačními a bezpečnostními požadavky
  • vždy nejnovější hardware a software
  • V ideálním případě škálovatelnost a vysoká dostupnost
  • IT konzultační služby


Co byste měli zvážit při outsourcingu IT?


Nejdůležitější věcí v outsourcingu IT je mít spolehlivého poskytovatele služeb, který splňuje vaše požadavky, jako je kvalita, dostupnost, kompatibilita, zabezpečení a dodržování předpisů. Měli byste si předem ujasnit podrobnosti spolupráce s poskytovatelem služeb a ve smlouvě zajistit co nejvíce nepředvídaných událostí. Je to jediný způsob, jak zajistit, že jste kryti v případě pochybností a chránit vaši společnost před jakýmkoli porušením smlouvy ze strany poskytovatele služeb.


Co jsou řízené služby a provozní služby?

Pomocí outsourcingu IT můžete buď kompletně outsourcovat své IT procesy a technologie (Managed Services), nebo do své společnosti dočasně či trvale přivést externí IT specialisty (Operational Services). V případě tzv. provozních služeb jsou IT odborníci i přímo na místě ve vaší firmě. Další charakteristiky outsourcingu, jako je on-demand, PaaS a SaaS, jsou podrobněji popsány níže.

Co znamená „na vyžádání“?


On-Demand (nebo onDemand) znamená, že software je používán na vyžádání od externích poskytovatelů za úplatu, tzn. skutečně pronajaté. Tito externí poskytovatelé také zajišťují, aby byl software vždy aktualizován. Kromě platebních metod platí oba přístupy také pro bezplatné a open source systémy. Kromě aplikací, kde se takové využití nazývá také Software jako služba (SaaS), zejména v cloudovém prostředí, existují srovnatelné modely pro hardware (Infrastructure as a Service [IaaS] – koncepčně stále více souvisí s výpočetním výkonem), vývoj a runtime prostředí ( Platform as a Service [PaaS]) nebo jako obecný balíček pro všechny tyto aspekty IT (Vše jako služba [XaaS]). Další, méně obvyklé zkratky označují další specializované aspekty tohoto prostředí služeb, včetně aplikační platformy jako služby (APaaS), zálohování jako služby (BaaS), komunikace jako služby (CaaS – pro komunikační služby, jako jsou telefonní a konferenční systémy) , Desktopy jako služba (DaaS), Databáze jako služba (DbaaS - pro databáze), Hardware jako služba (HaaS - pro mobilní zařízení, stejně jako přepínače, routery, servery atd.), Monitorování jako služba (MaaS - pro mobilní zařízení, stejně jako přepínače, routery, servery atd.). ), monitoring jako služba (MaaS – zejména v oblasti IT bezpečnosti).

Co je PaaS?


Platform-as-a-Service (PaaS) je situace, kdy jsou například databázové nebo softwarové služby používány prostřednictvím cloudu externího poskytovatele cloudu. Ke službám můžete přistupovat prostřednictvím příslušných rozhraní. Poskytovatel cloudu je zodpovědný za modernizaci, správu systému a údržbu infrastruktury. Další výhodou je, že uživatelé mohou ke cloudové službě přistupovat odkudkoli a také ze svého mobilního telefonu.


18. srpna 2022 0
Komentář
Zadejte kód z obrázku:*
Kliknutím na obrázek aktualizujte kód, pokud je nečitelný