Jak vložit tabulku z aplikace Microsoft Word do aplikace PowerPoint
Při vytváření prezentace v oblíbeném programu Microsoft PowerPoint uživatelé často potřebují do snímků přidat různé informace – text, obrázky, hudbu a další. Co když ale potřebujete vložit tabulku z MS Wordu?
Řekněme, že máte již vytvořenou stránku v aplikacích Microsoft Word a Excel, kterou potřebujete vložit do PowerPointu. Níže se podíváme na několik způsobů, jak tento úkol splnit.
Metoda 1: Vytvořte tabulku ručně
PowerPoint má úplně stejný tabulkový editor jako Microsoft Word. Pokud tabulka není příliš složitá, lze ji snadno znovu vytvořit v PowerPointu.
- Nejprve musíte mít vytvořený snímek, do kterého můžete vkládat objekty. Klikněte levým tlačítkem myši do okna, kde by měl být objekt, a poté přejděte na kartu v PowerPointu "Vložit". Vyberte položku "Tabulka".
- Zadejte počet řádků a sloupců a poté můžete přistoupit k vyplňování výsledné tabulky.
Metoda 2: Vložte obrázek
Podstatou metody je, že tabulku uložíte jako obrázek a výsledný obrázek pak vložíte do PowerPointu.
- Nejprve musíme pořídit snímek obrazovky stávající tabulky. Snímek obrazovky můžete snadno pořídit pomocí standardních nástrojů Windows, například pomocí nástroje „Nůžky“ (tento nástroj najdete prostřednictvím systémového vyhledávání).
- Když se spuštěná aplikace zobrazí na obrazovce, klikněte na tlačítko "Vytvořit" a vyberte tu část dokumentu (konkrétně tabulku), která bude následně zahrnuta do obrázku.
- V malém grafickém editoru se zobrazí screenshot tabulky, kde lze v případě potřeby provést úpravy jako oříznutí, překrytí textu, kreslení atd. Výsledný obrázek uložíte kliknutím na ikonu diskety.
- Po uložení obrázku přejděte do PowerPointu, aktivujte oblast, kam bude obrázek vložen, a poté přejděte na kartu "Vložit" a vyberte položku "Obrázek".
- V průzkumníku, který se otevře, vyberte dříve vytvořený obrázek, po kterém se tabulka zobrazí v prezentaci.
Metoda 3: Vložte zkopírovanou tabulku
A nakonec nejjednodušší způsob, kterým je jednoduše zkopírovat tabulku a poté ji vložit do PowerPointu.
Pravděpodobně jste se již pokoušeli jednat podobným způsobem a s největší pravděpodobností to nevyšlo – místo tabulky se vkládá pouze text v ní obsažený. Jde o to, že existuje jeden malý trik.
- Přejděte do aplikace Microsoft Word a vyberte celou tabulku. Poté jej zkopírujte pomocí klávesové zkratky Ctrl + C.
- Otevřete PowerPoint a snímek, kam bude vložen. Klikněte pravým tlačítkem na libovolnou prázdnou prázdnou oblast PowerPointu (ne na obdélníky, kam se vkládá obsah a text) a poté klikněte na tlačítko "Vložit" nebo stiskněte klávesovou zkratku Ctrl + V.
- Jak vidíte, tabulka byla vložena do PowerPointu přesně stejným způsobem, jakým byla zkopírována z Wordu.