FreePrograms.me

Odstraňování problémů s nezabezpečeným připojením v prohlížeči Mozilla Firefox

Устранение незащищенного соединения в браузере Mozilla Firefox

Mozilla Firefox je webový prohlížeč, který je zařazen do seznamu nejpopulárnějších prohlížečů současnosti. Má seriózní vnitřní ochranu, která občas chrání příliš dobře a brání přístupu na zjevně bezpečná místa. Dnes budeme hovořit o způsobech, jak vyřešit chybu „Vaše připojení není zabezpečené“.

Když přejdete na zabezpečený webový zdroj, prohlížeč Mozilla Firefox nutně zkontroluje přítomnost čerstvých certifikátů, které zaručují úplnou bezpečnost webu. Pokud je prohlížeč nerozpozná, zobrazí se na obrazovce zpráva „Vaše připojení není zabezpečené“.

K této chybě bohužel často dochází u uživatelů při přechodu na webové zdroje, které mají jednoznačně aktuální certifikáty. Pokud se setkáte s podobným problémem, pak by vám určitě měla pomoci jedna z níže popsaných metod.

Metoda 1: nastavení aktuálního brnění a času



Každý bezpečnostní certifikát má svou vlastní dobu platnosti. Pokud je například na vašem počítači nesprávně nastaveno datum a čas, pak se tato data nebudou shodovat s daty certifikátu, což znamená, že Firefox vám neumožní přístup na chráněné stránky.

  1. Chcete-li změnit datum a čas na aktuální, klikněte na ně pravým tlačítkem a vyberte položku v rozevíracím seznamu "Nastavení data a času".

    Устранение незащищенного соединения в браузере Mozilla Firefox


  2. Na obrazovce se objeví okno nastavení, ve kterém byste měli položku aktivovat "Nastavit čas automaticky" nebo zadejte tyto údaje ručně, ale ujistěte se, že je správně nastaveno datum a čas.




Pokud byl problém nesprávně nastavené datum a čas, pak po provedení nezbytných změn bude problém zcela odstraněn.

Metoda 2: Nastavení antivirového programu



Pokud na svém počítači používáte antivirový program, měli byste se ujistit, že neblokuje přístup na stránku. Kontrola je poměrně jednoduchá: vypněte antivirus (dočasně) a poté zkontrolujte funkčnost prohlížeče.

Pokud se po provedení těchto kroků problém vyřeší, pak skutečným problémem je, že antivirus bere ochranu vašeho počítače příliš vážně. V takovém případě byste měli projít nastavením antiviru a najít sekci odpovědnou za ochranu internetu: skenování sítě, kontrola SSL, ochrana při procházení webu atd. Deaktivujte tento typ ochrany, po kterém se Firefox vrátí do normálu.

Metoda 3: kontrola virové aktivity



Téměř každý virus, který se dostane do počítače uživatele, má tendenci narušit prohlížeč. V tomto ohledu, pokud narazíte na problémy při navigaci na webové stránky, měli byste přemýšlet o přítomnosti virové aktivity.

V takovém případě budete muset prohledat počítač na přítomnost virů pomocí antivirového programu nainstalovaného v počítači nebo samostatně staženého nástroje, např. Dr.Web CureIt. Pokud výsledky kontroly odhalí viry ve vašem počítači, budete se jich muset zbavit a poté restartovat počítač.

Metoda 4: Přeinstalujte prohlížeč



Webový prohlížeč Mozilla Firefox nemusí fungovat správně v důsledku selhání systému nebo aktivity viru (což, jak doufáme, jste odstranili), takže byste se měli opravdu pokusit jej znovu nainstalovat.

  1. Chcete -li to provést, otevřete "Kontrolní panel" a pokračujte do sekce "Programy a funkce".



  2. V seznamu programů dostupných na vašem počítači najděte Mozilu, klikněte pravým tlačítkem na prohlížeč a vyberte "Vymazat".



  3. Dokončete odinstalaci prohlížeče.

  4. Klikněte na odkaz na konci článku na oficiální web vývojáře Firefoxu a stáhněte si nejnovější distribuci. Spusťte jej a nainstalujte prohlížeč do počítače.


Metoda 5: Odstraňte úložiště certifikátů



Prohlížeč Mozilla Firefox ukládá všechny přijaté certifikáty v počítači do složky profilu. V tomto případě můžeme předpokládat, že došlo například k poškození úložiště, takže řešením problému by byla jeho přeinstalace.

  1. Chcete-li splnit své plány, budete muset toto úložiště smazat. Chcete-li to provést, klikněte na tlačítko nabídky prohlížeče v pravém horním rohu a klikněte na ikonu s otazníkem.



  2. Na obrazovce se objeví seznam, ve kterém byste měli kliknout na tlačítko "Informace pro řešení problémů".



  3. Na obrazovce se v nové záložce objeví okno, ve kterém budete vyzváni k výběru položky "Zobrazit složku".



  4. Když se na obrazovce objeví složka profilu, budete muset zavřít prohlížeč, najít a odstranit soubor cert8.db.



  5. Od této chvíle můžete zkusit spustit prohlížeč a zkontrolovat jeho funkčnost.


Metoda 5: Vyhledejte aktualizace pro váš počítač

?

Pokud je na vašem počítači zakázána automatická instalace aktualizací systému, může právě z tohoto důvodu nastat problém s Firefoxem.

Aktualizace svého prohlížeče můžete zkontrolovat prostřednictvím nabídky "Ovládací panely" - "Windows Update".

Pokud vaše vyhledávání nalezlo aktuální aktualizace, budete je muset nainstalovat.

Metoda 6: Práce v anonymním režimu



Tato metoda neřeší problém, ale umožňuje pouze navigaci na weby ve Firefoxu jako náhradní řešení. Podstatou metody je použití režimu Inkognito – funkce, kdy prohlížeč neukládá do počítače žádné informace o webu.

Chcete-li aktivovat anonymní režim, klikněte na tlačítko nabídky internetového prohlížeče v pravém horním rohu a poté vyberte "Soukromé okno".



Metoda 7: Deaktivujte server proxy



Pokud je ve vašem prohlížeči aktivován provoz proxy, může tento režim snadno ovlivnit nesprávné zobrazení stránek.

  1. Klikněte na tlačítko nabídky Firefox a přejděte do sekce „Nastavení“.



  2. Vyberte sekci na levé straně okna "Další"a potom vyberte kartu "Síť"... V bloku "Sloučenina" klikněte na tlačítko "Naladit".



  3. V okně, které se otevře, zaškrtněte políčko "Žádný proxy"a poté uložte změny.




Metoda 8: přidání webu k výjimkám



Tato metoda by měla být použita pouze v případě, že jste si zcela jisti bezpečností webu. Jeho podstatou je, že přidáte web na seznam výjimek, takže Firefox nebude hledat chyby v jeho certifikátech.

  1. Chcete-li to provést, přejděte na problematické místo. Když se na obrazovce otevře okno „Vaše připojení není zabezpečené“, klikněte na tlačítko "Dodatečně".



  2. Klikněte na tlačítko níže "Přidat výjimku".



  3. A nakonec v novém okně, které se otevře, klikněte na tlačítko "Ověřit bezpečnostní výjimku".


Ve skutečnosti jsou to všechna doporučení, která mohou vyřešit problém s nezabezpečeným připojením v prohlížeči Mozilla Firefox. Doufáme, že tento článek byl pro vás užitečný a podařilo se vám vrátit prohlížeč do normálního fungování. 

Stáhněte si zdarma prohlížeč Mozilla Firefox


Stáhněte si nejnovější verzi programu z oficiálních stránek https://www.mozilla.org/ru/firefox/new/
01. července 2017 2
Komentář
Zadejte kód z obrázku:*
Kliknutím na obrázek aktualizujte kód, pokud je nečitelný
  1. ahhlov
    ahhlov
    3. prosince 2023 10:38
    podařilo odstranit! moc děkuji autorovi za takový článek 
  2. Diz1k
    Diz1k
    6. prosince 2023 20:18
    Tento prohlížeč nepodporuje zabezpečené připojení, takže tato situace se může stát každému, kdo tento prohlížeč používá