Jak si vytvořit web sami
Přichází doba, kdy se průměrný uživatel internetu diví o vytvoření webu. Důvodů pro toto rozhodnutí je poměrně hodně. Od běžného zájmu ke komerčnímu cíli. Není však vždy možné vytvořit jedinečný web vlastníma rukama, který nebude mít žádné analogy. Zvláště pokud jste v tomto oboru nováčkem. V tomto případě se musíte obrátit na profesionální designéry a designéry rozložení. Profesionálové si ale za svou práci účtují poměrně vysoký honorář, který si ne každý může dovolit. V tomto článku se pokusíme rozebrat všechny nejdůležitější kroky při vytváření webu od začátku.
Hlavním účelem tohoto článku je seznámit vás s hlavními kroky, které musíte absolvovat, než začnete svůj web vytvářet vlastním úsilím. Věnujte proto několik minut své pozornosti přečtení tohoto malého návodu až do konce. Samozřejmě můžete mít spoustu otázek, na které v tomto článku nenajdete odpovědi. Například; jak připojit telefon? Chcete-li to provést, musíte na svůj web implementovat amocrm.
Krok jedna. Výběr motivu pro váš web
Tato fáze je hlavní před vytvořením vašeho projektu. Na tématu a vaší schopnosti ho odhalit se totiž odvíjí budoucí návštěvnost, oblíbenost a samozřejmě i ziskovost projektu (pokud plánujete na svém webu v budoucnu vydělávat). Neměli byste tvořit na téma, kterému vůbec nerozumíte. V takovém případě si budete muset najmout profesionálního copywritera, který dokáže jedinečně a hlavně zajímavě odhalit téma vašeho webu.
Tato otázka je pro začínající webmastery docela bolestivá. Před výběrem tématu byste se měli rozhodnout pro některé otázky, nebo přesněji - "Proč potřebujete web?", "Jaké potřeby chcete uspokojit?", "Chcete vytvořit komerční projekt, který vám přinese stabilní peníze, nebo vás otázka vydělávání peněz nezajímá?"
V každém případě, bez ohledu na to, jaké cíle sledujete, v první řadě vytváříte web pro lidi s nadějí, že na váš projekt přijdou davy uživatelů se zájmem o vaše téma. Nezapomeňte, že téma budoucího projektu by mělo zajímat nejen vás, ale i budoucí návštěvníky.
Nyní musíte shromáždit všechny své znalosti a napsat si, v jakých tématech jste profesionál, nebo se v nich prostě dobře vyznáte. Téměř každé téma se může stát základem pro budoucí projekt. Ať už je to běžné, informační, nebo komerční.
Mnoho lidí již ví, že návštěvníci přistupují k jakékoli webové stránce, blogu nebo jinému projektu prostřednictvím vyhledávačů (Google, a další). Lidé najdou ten či onen web na základě klíčových dotazů. To znamená, že pokud jste napsali seznam témat, která chcete prostřednictvím svého webu sdílet s ostatními lidmi, měli byste zkontrolovat jejich relevanci. To lze provést pomocí vyhledávače, např. Yandex. Přejděte na tento odkaz http://wordstat.yandex.ru/. Dále zadejte klíčový dotaz, který souvisí s vaším tématem. Například, "domácí ježci" nebo "chov domácích ježků".
Jak můžete vidět ze snímku obrazovky, toto téma není příliš populární, takže byste neměli doufat, že na váš web přijdou davy návštěvníků.
Nyní si vezmeme populárnější téma. Vyznáte se například ve stavbě domů, pracujete v tomto odvětví a pod vaším pásem už postavili více než tucet domů. Zadejte tento vyhledávací dotaz.
Jak vidíme, počet žádostí o klíčové slovo "stavba domu" výrazně převyšuje požadavek na „domácí ježky“.
Obecně, jak jste si mohli všimnout, téma budoucího projektu je poměrně důležité, takže byste neměli spěchat a rychle vytvářet webové stránky, pokud existují. Musíte se dobře rozhodnout o tématu a poté začít rozvíjet budoucí projekt.
Krok dva. Výběr názvu domény pro projekt
Již jste se rozhodli pro téma budoucího projektu, pak byste měli přemýšlet o názvu domény pro web. O svém budoucím názvu domény a její registraci byste měli přemýšlet předem z několika důvodů:
•Budete mít možnost rezervovat si svou jedinečnou doménu. V ideálním případě by doména měla zobrazovat název projektu a být jeho latinskou verzí. Je také možné, že poté, co svůj web pojmenujete, je jeho latinská verze již převzata. Je to tak, protože čas plyne a eufonických doménových jmen je stále méně a méně.
•Název budoucího projektu a jeho doména jsou nejdůležitější součásti designu stránek, kterým budou lidé při první návštěvě věnovat největší pozornost. Proto se o tom musíte rozhodnout ještě před zahájením práce na návrhu a vývoji projektu.
Jakmile si vyberete název domény, měli byste si ji okamžitě zaregistrovat. Jinak existuje řada uživatelů, kteří se specializují na přeprodej domén. Můžete tedy sedět a přemýšlet o názvu domény celý den a pak zjistit, že je již obsazeno. Tito uživatelé jsou poměrně rychlí, takže záleží na každé minutě.
Jednoduše řečeno, neměli byste zívat a utrácet peníze za doménové jméno. V opačném případě může být zachycen během okamžiku a následně budete muset za jeho nákup dát mnohem více peněz než dosud.
Krok tři. Výběr motoru pro budoucí projekt
Dříve jste určovali téma webu. Poté jste vybrali a zarezervovali název domény pro svůj web. Teď už zbývá jen vybrat engine a začít s vývojem webu. Existuje několik způsobů, jak to provést:
•Můžete kontaktovat profesionála, který vám může napsat programový kód, který zobrazí design a obsah webu. Ale tato metoda není pro vás, protože jste přišli s otázkou - "Jak si sami vytvořit web?".
•Měli byste začít číst učebnice HTML, CSS a PHP a studovat program Dreamweaver. Nastudování všech potřebných informací ale bude vyžadovat spoustu času a úsilí. Jednoduše řečeno, musíte sedět a studovat každý programový kód 24 hodin denně.
•Pokud nejste připraveni dlouho sedět s učebnicemi, existuje další alternativní způsob, který nevyžaduje značné úsilí - použijte program, který spravuje stránky CMS (systém správce obsahu). CMS se doslova překládá jako systém pro správu obsahu, jinými slovy se nazývá „motor“ webu.
Dnes existuje mnoho placených a bezplatných nástrojů pro tvorbu webových stránek. A všechny mají pozitivní vlastnosti i ty negativní. Navíc se liší výkonem.
Seznam oblíbených CMS pro tvorbu webových stránek:
•Ucoz;
•Wordpress;
•Joomla;
•Drupal;
•DLE (Data Life Engine);
Kromě výše uvedených CMS existuje také poměrně velké množství. Proto je pro začátečníka někdy těžké vybrat ten správný engine pro svůj web. Je jich totiž tolik, že vybrat si konkrétní se stává obtížným úkolem. Proto byste se měli s výběrem CMS obrátit na zkušené webmastery.
Existují také placené a bezplatné motory. Pro začátečníky se doporučuje vybrat si bezplatný CMS, aby se seznámili s vývojem webových stránek. A poté si můžete vybrat placený engine, po kterém můžete plně vytvořit svůj web.
Krok čtyři. Vytvořte šablonu pro svůj projekt
Pro vytvoření šablony si vezměme například engine Joomla. Tento CMS je mezi všemi existujícími poměrně oblíbený. Má tak snadnou a pohodlnou funkcionalitu, že i člověk, který vůbec nerozumí programování, může naplnit web obsahem.
Samotné vytvoření šablony však vyžaduje určité znalosti, alespoň základní. Nejprve musíte pochopit, co je šablona Joomla.
Šablona Joomla je sada souborů, která se instaluje do redakčního systému. Tyto soubory poskytují uživateli veškerý obsah. Šablona sama o sobě ještě není web, je to pouze základ, na kterém je založen design webu. Plnohodnotný web je interakce šablony a obsahu, který se nachází v DB (databázi) enginu Joomla.
Představujeme vám šablonu webu vytvořenou na enginu Joomla. Šablona ještě nemá obsah, ale už má styl designu
A takhle to bude vypadat po naplnění. Šablona je navržena tak, že při přidávání obsahu zdědí styl, který je definován v samotné šabloně. Za tento návrh jsou zodpovědné kaskádové styly CSS.
Existuje také možnost změnit šablonu, a to je docela snadné. Poté budete moci vidět novou šablonu s novými pravidly designu a tak dále. A okamžitě se aplikuje na web. Nejdůležitější je, že při změně šablony webu se jeho obsah nezmění ani nezmizí, vše zůstane jako dříve.
Krok pět. Použitelnost projektu
Bohatstvím každého existujícího webu je jeho jedinečný a informativní obsah. Návštěvnost a ziskovost každého projektu závisí na poskytnutí potřebných informací.
Na toto téma byly vytvořeny speciální učebnice. Někdy ale děsí začínající webmastery svým objemem. K vytvoření jedinečné a pohodlné webové stránky však nemusíte studovat učebnice a tak dále. Jediné, co musíte udělat, je zeptat se uživatelů internetu, co je na různých stránkách nejvíce rozčiluje. Protože nepohodlné webové rozhraní nutí uživatele opustit konkrétní projekt, i když jsou pro něj informace, které se tam nacházejí, nezbytné.
Jednoduše řečeno, měli bychom pamatovat na to, že weby tvoříme pro lidi, takže bychom se měli starat o pohodlí a komfort uživatelů.
Po dlouhém studiu všech dráždivých faktorů bylo vytvořeno několik pravidel:
•Informace, které jsou uživatelům prezentovány, musí být jasně strukturované;
•Nepřetěžujte web pouze informacemi, které se týkají tématu vašeho projektu;
• Měla by být provedena navigace. Měl by odrážet informační strukturu webu, být pohodlný a snadno použitelný. Navigační panel by měl být umístěn na nápadném místě na vašem webu;
•Každá stránka webu musí mít odkaz na hlavní stránku;
•Měli byste si na web nainstalovat navigaci, která se nazývá "strouhanka". Představuje určitou cestu z hlavní stránky na aktuální stránku, kde se uživatel nachází;
•Na všech existujících stránkách webu by měl být použit stejný navigační systém;
• Je nezbytné vytvořit mapu webu.
Dodržováním výše uvedených pravidel můžete vytvořit unikátní web, který návštěvníky ohromí svým pohodlím. A nezapomeňte, že správně navržená navigace je jednou z hlavních součástí každého webu.
Krok šest. Optimalizace interního projektu
Jak již víte, většina návštěvníků bude pocházet z vyhledávačů. Proto byste měli vážně pracovat na optimalizaci webových stránek. Vnitřní optimalizace – změna vlastností projektu. Tato akce se provádí s cílem optimalizovat stránky tak, aby přilákaly vyhledávače. Jinými slovy, vaše webové stránky budou atraktivnější.
S http://wordstat.yandex.ru/ Můžete analyzovat klíčové dotazy a poté optimalizovat obsah pro vyhledávače. Existuje několik způsobů, jak plně optimalizovat svůj zdroj:
•V Yandex Wordstat můžete zadat klíčový dotaz a poté zjistit, jaké dotazy uživatelé používají a s jakou frekvencí. Informace se zobrazují měsíčně. Mějte na paměti, že klíčové dotazy musí být relevantní k tématu webu;
•Nápady na klíčová slova si lze vypůjčit z online adresářů. Chcete-li to provést, zadejte do vyhledávače "adresář stránek". Poté přejděte na kteroukoli z nich a vyberte požadovanou kategorii. Všechny kategorie v této sekci mohou sloužit jako vaše klíčové dotazy;
•Můžete trochu špehovat své konkurenty. Jinými slovy, budete moci využívat práci někoho jiného ve svůj prospěch. Někomu to bude samozřejmě připadat jako nepřijatelný proces, ale proč to neudělat pro sebe a pro propagaci svého projektu;
•Kromě toho můžete pro vyhledávání klíčových slov použít jednu z největších a nejoblíbenějších statistik celé ruské sítě, která se nachází na webu http://www.liveinternet.ru/. Po kliknutí na tento odkaz si v horním rohu všimnete záložky „Hodnocení stránek“. Klikněte tam a vyberte téma. Poté vám budou poskytnuty všechny informace o návštěvnosti stránek na toto téma.
To je vše. Obdrželi jste a sestavili seznam nejoblíbenějších klíčových slov. Mezi všemi ale budete muset některé vyškrtnout. Pokud je například vaším tématem stavba domů, měly by být odstraněny dotazy jako stavba domů na úvěr. Koneckonců, váš web s největší pravděpodobností neposkytuje služby výstavby domu na úvěr.
Krok sedm. Výběr hostingu pro web
Vaše stránky jsou připraveny. Teď už jen zbývá najít pro něj vhodný hosting. Tento proces však není tak snadný, jak se zdá. Po výběru a instalaci hostingu již můžete ukázat svůj web na World Wide Web.
V dnešní době existuje poměrně mnoho různých společností, které poskytují hostingové služby. Vybrat si ten správný je ale pro začátečníka docela náročný proces. Zde můžeme vyzdvihnout pouze jednu věc, ale pokud to se svým projektem myslíte zcela vážně, pak na bezplatný hosting raději zapomeňte.
Někdy musíte pracovat s mnoha hostingovými weby a výběr závisí na náhodě. Tento hosting má všechny potřebné kvality pro plné využití. Tito. podpora dostatečně rychle reaguje na zadané otázky a rychle opravuje vzniklé problémy.
Obecně je výběr hostingu zcela na vás. A nikdo nemá právo vás přesvědčovat, abyste si vybrali ten či onen hosting. Berte proto tuto záležitost vážně. Pokud samozřejmě chcete být v budoucnu vlastníkem oblíbeného projektu, který vám každý den přináší mnoho potenciálních zájemců.
Krok osm. Externí optimalizace a propagace portálu
Váš projekt je připraven, nahrán na hosting. Pokud si ale myslíte, že stovky potenciálních uživatelů World Wide Web okamžitě přeběhnou na vaše stránky, nelichotte si. Téměř nikdo o tom neví, samozřejmě kromě vás a vašeho poskytovatele hostitele.
Jednou z nejdůležitějších věcí, které před vámi stojí, je propagace webových stránek. Tento proces vyžaduje poměrně hodně času a úsilí.
Při hledání skutečného způsobu, jak propagovat webovou stránku, můžete poměrně dlouho bloudit po World Wide Web. A ne vždy takové pokusy končí úspěchem. Někdy můžete přijít i o značnou částku peněz.
Nejprve se musíte rozhodnout o všech vstupech:
•Vypracovali jste unikátní projekt pro lidi a jeho návštěvnost hraje poměrně významnou roli;
•Aby lidé slyšeli něco o vašem projektu, budete muset spustit akci věnovanou propagaci webových stránek. Ale většina z vás neví, jak a co je pro to potřeba udělat. Logičtější by bylo obrátit se o pomoc na odborníky, ale jejich služby stojí spoustu peněz;
•Nemáte k dispozici velké množství peněz na rychlou a efektivní propagaci, takže chcete nezávisle studovat různé způsoby propagace vašich stránek. Jednoduše řečeno, nic není nemožné, chce to jen čas a trpělivost.
Při pohledu na výše popsané úvodní informace byste měli zaměřit svou pozornost na bezplatné a sharewarové (tyto metody vyžadují malé investice) způsoby propagace.
Pokud chcete na svůj web co nejrychleji přilákat potenciální návštěvníky, budete muset uživatele přímo kontaktovat prostřednictvím sociálních sítí. Kromě toho můžete návštěvníky získat pomocí různých fór, blogů a dalších tematických projektů.
Ale neměli byste se spoléhat na tento způsob propagace. Přece jen to vyžaduje spoustu času a úsilí a někdy výsledek nesplňuje očekávání.
Pamatujte, že vaše hlavní úsilí by mělo být zaměřeno na propagaci prostřednictvím vyhledávačů. To je vše, dokázali jsme vytvořit malý manuál, jak vytvořit web vlastníma rukama. V tomto článku samozřejmě nenajdete odpovědi na všechny otázky, které se vás týkají. Přeci jen nemá smysl popisovat každou chybu, která se při tvorbě webu udělá. Každý den vyvstávají nové otázky, na které nelze vždy najít odpovědi. Obecně doufám, že vám článek poslouží k vašemu osobnímu prospěchu. Využijte získané znalosti k vytvoření webu Sepsal jsem pouze hlavní doporučení, která byste měli dodržovat, než začnete svůj projekt rozvíjet.